Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na rozbudowę północnego odcinka ul. Warszawskiej – od węzła Tomaszów-Północ do ul. Wysokiej. Ta inwestycja będzie wpisywać się w modernizację całej drogi krajowej nr 48 na terenie miasta.
Jesienią ub.r. GDDKiA przejęła w zarządzanie od powiatu, będący w fatalnym stanie, północny odcinek ulicy Warszawskiej (od trasy S8 do skrzyżowania z ul. Wysoką). Szybką decyzją administracyjną udało się załatwić to, z czym urzędnicy nie potrafili sobie poradzić przez kilkanaście lat. Błyskawicznie postanowiono, żeby położyć nową nakładkę na wjeździe do miasta. Już wtedy Dariusz Klimczak – minister infrastruktury zapowiedział, że to dopiero początek prac na tej trasie. Z początkiem 2025 r. został zmieniony przebieg drogi krajowej nr 48. Teraz zaczyna się na węźle Tomaszów-Północ. To oznacza, że przejęty przed GDDKiA północny odcinek ul. Warszawskiej stał się pełnoprawną drogą krajową. Ruch pojazdów ciężarowych na ul. Ujezdzkiej (jadących od węzła Tomaszów-Centrum) znacznie się zmniejszył.
Kilka dni temu GDDKiA ogłosiła przetarg na rozbudowę północnego wjazdu do Tomaszowa. Była trasa powiatowa (od węzła Tomaszów-Północ do ul. Wysokiej) na długości około 800 metrów zyska zupełnie nową jakość. – Inwestycja poprawi nośność drogi do 11,5 tony na oś pojazdu oraz zapewni nową nawierzchnię, co ułatwi transport do centrum logistycznego. Dodatkowo powstanie chodnik, droga dla pieszych i rowerów oraz nowe energooszczędne oświetlenie, co podniesie bezpieczeństwo i komfort podróży mieszkańców oraz użytkowników drogi – zapowiada w mediach społecznościowych minister D. Klimczak.
Gruntowna przebudowa ul. Warszawskiej będzie wpisywać się w zapowiadaną od wielu lat modernizację krajówki w Tomaszowie. Od 2017 r. mówi się o przebudowie ulic Wysokiej i Piaskowej. Zgodnie z zapowiedziami zarządcy drogi, prace na odcinku około 2,5 km – od skrzyżowania z ul. Warszawską do Luboszewskiej – mają w końcu się rozpocząć. Prawdopodobnie jeszcze w tym roku. Jak już pisaliśmy wyżej, wymieniona zostanie konstrukcja jezdni. Przez to jej nośność podniesiona będzie do 11,5 tony na oś pojazdu. Powstaną trzy nowe ronda – w zbiegu z ulicami Warszawską, Piaskową i Luboszewską. Na całym odcinku zostaną zbudowane chodniki, ścieżka rowerowa i zatoki autobusowe. Fot. główne FB Dariusz Klimczak
ag