Sesja odbyła się w czwartek, 24 kwietnia. Prawie w całości poświęcono ją ocenie bezpieczeństwa, ładu i porządku publicznego na terenie gminy.
Do udziału w zebraniu zaproszono komendanta powiatowego policji, komendanta komisariatu w Czerniewicach, komendanta powiatowego PSP, prezesa Zarządu Gminnego OSP, powiatowego lekarza weterynarii, inspektorów Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej, delegatów Nadleśnictwa Spała, dowództwa 7. Dywizjonu Lotniczego z Nowego Glinnika oraz Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego (wszyscy z Tomaszowa). Przedstawili oni zakres zadań i czynności służbowych wykonanych na rzecz mieszkańców Lubochni i okolicznych wsi, deklarując stałą współpracę z władzami gminy. Wskazywali też możliwości udzielania pomocy prawnej, administracyjnej, a nawet materialnej lokalnym służbom.
Przedstawiciele Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej omówili najważniejsze zadania wykonane w ubiegłym roku z zakresu rozwiązywania problemów alkoholowych, przeciwdziałania narkomanii, wspierania rodzin, ochrony ofiar przemocy domowej oraz szerokiej strategii problemów społecznych.
Naradę zakończyło uchwalenie zasad przejmowania przez gminę nieruchomości przeznaczonych pod drogi lokalne. Uchwalono także zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej i budżecie gminy. Obecnie dochody planowane są na 60.935.751 zł, a wydatki na 67.058.722 zł.
Komentarze