20 marca poseł Adrian Witczak złożył do Ministra Infrastruktury oficjalne pismo w sprawie, która bulwersuje od wielu miesięcy mieszkańców naszego regionu.
"Zwrócili się do mnie mieszkańcy, samorządowcy i przedsiębiorcy z Tomaszowa Mazowieckiego i okolic zaniepokojeni przedstawionymi do konsultacji przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad wariantami przebiegu trasy S12. Sprzeciw mieszkańców budzi zaniechanie poddania pod konsultacje wariantu północnego trasy S12. Przedstawiono jedynie korytarz południowy, który przebiega przez silnie zurbanizowane obszary" – pisze poseł.
W dalszej części pisma czytamy: "Mieszkańcy, samorządowcy i przedsiębiorcy z Tomaszowa Mazowieckiego oraz okolicznych miejscowości proponują alternatywny przebieg wariantu północnego, który nie powoduje żadnych wyburzeń budynków. Proponowany wariant północny z funkcją obwodnicy Tomaszowa Mazowieckiego w ciągu drogi ekspresowej S12 ma na celu wyprowadzenie ruchu tranzytowego z Tomaszowa Mazowieckiego, zarówno z kierunku drogi krajowej nr 48, jak i drogi wojewódzkiej nr 713. Proponowany wariant "północny" powinien również przyczynić się do poprawy komunikacji, w tym usprawnić komunikację w północnej strefie przemysłowej miasta (dawne tereny Wistom), ułatwić dojazd do składnicy materiałowej w miejscowości Jeleń czy poprawić komunikację i mobilność jednostki wojskowej w Nowym Glinniku. Co więcej przyczyniłby się do rozwoju terenów inwestycyjnych, poprzez umożliwienie rozwoju terenów poprzemysłowych w północnej części miasta (tereny po zakładach Wistom z terenami przyległymi)". W interpelacji znalazły się wszystkie racjonalne argumenty zgłaszane w trakcie "konsultacji". I końcowy fragment dwustronicowego dokumentu:
"W związku z powyższym zwracam się do Pana Ministra o udzielenie wyjaśnień i odpowiedzi na następujące pytania:
1. Czy Ministerstwo zna argumenty strony społecznej w sprawie wyboru wariantu przebiegu drogi S12 i rozważa uwzględnienie wniosku mieszkańców, samorządowców i przedsiębiorców o przeprowadzenie szczegółowej analizy kosztów i korzyści społeczno-ekonomicznych dla obu wariantów przebiegu drogi ekspresowej S12, w tym w szczególności dla wariantu proponowanego przez stronę społeczną?
2. Czy Ministerstwo ponownie rozważy warianty przebiegu drogi ekspresowej S12 i uwzględnieni również wersję społecznego wariantu północnego jako preferowanego rozwiązania przez mieszkańców miasta i gmin przyległych (koncepcja ta została poparta ponad sześcioma tysiącami podpisów)?".
Podpisał: ADRIAN WITCZAK Poseł na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej