Szkoła Podstawowa im. Władysława Stanisława Reymonta w Rokicinach została zakwalifikowana do programu edukacyjnego "Szkoła jest Smart". Pozwoli on uczniom na zapoznanie się z grami marki Smart Games – znanymi na całym świecie wielopoziomowymi, nietuzinkowymi wyzwaniami logicznymi dedykowanymi różnym grupom wiekowym.
W czwartek, 10 października w placówce zorganizowany został Dzień Gier Planszowych. W rozgrywki zmieniły się lekcje matematyki w poszczególnych klasach. Z planszówkami ćwiczono nie tylko liczenie i zapamiętywanie, niektóre wymagały kreatywnego myślenia czy też wyszukiwania nietypowych rozwiązań – umiejętności niezbędnych w nauce tego przedmiotu. A że towarzyszył temu duży entuzjazm uczniów, już zapowiedziano, iż z pewnością gry ponownie zagoszczą na lekcjach.
Warto przy tym podkreślić, iż w rokicińskiej podstawówce czerpanie przez dzieciaki korzyści ze spędzania czasu przy planszówkach to nie nowość. Raz, że w placówce działa Szkolne Koło Gier Planszowych. Dwa, że wprowadzono w niej innowację, opracowaną przez szkolną pedagog Dorotę Karp pod hasłem "Na przerwie się rozwijam, a nie obijam". W jej ramach uczniom klas I–IV zaproponowano alternatywę do biegania po korytarzu, przepychanek czy zaczepek – a mianowicie, z myślą o nich w holu pojawiły się trzy stoliki z krzesełkami i taboretami, wyposażone w zestawy gier (oczywiście, wybrano takie, w których możliwe jest szybkie rozstrzygnięcie). Tym samym mogą "pokojowo rywalizować" i integrować się w grupie. Środki na zakup pomocy do realizacji innowacji pochodziły z funduszy Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Rokicinach. (Fot. https://sprokiciny.pl)
wk