tomaszowski informator tygodniowy
Ogłoszenia
Wyróżnione
Sprzedaż Choinek Świątecznych. Tomaszów ul. ...
czytaj dalej »

SPECJALISTA NEUROLOG MARIA PIASTA*, ul. Rolna ...
czytaj dalej »

REMONTY, KOMPLEKSOWE WYKOŃCZENIA WNĘTRZ, glazura, ...
czytaj dalej »
 
Różności

 Perspektywy "Naszej Chaty"

 




Ryszard Męcina,
prezes Spółdzieli
Mieszkaniowej
"Nasza Chata".


Najmniejsza spółdzielnia mieszkaniowa w Tomaszowie zarządza 16 budynkami, w których znajdują się 584 lokale mieszkalne i użytkowe.
- Budynki, które należą do spółdzielni, lub są przez nią zarządzane, znajdują się w różnych miejscach Tomaszowa. Członkami spółdzielni pozostaje 205 lokatorów, 53 mieszkańców nie posiada statusu członkowskiego, reszta kwalifikuje się do wspólnot mieszkaniowych - wyjaśnia prezes Ryszard Męcina.
Niedawno zarząd spółdzielni akceptował plany inwestycyjne na rok 2013. Zatwierdzono malowanie klatek schodowych w blokach przy Zadajnikowej 18, św. Antoniego 89 oraz wymianę drzwi wejściowych do budynków przy Granicznej 57/59 i Wiejskiej 17/19. Mieszkańcy posesji przy Spalskiej 112 doczekają się naprawy i modernizacji dachu budynku. W domach przy Mazowieckiej 2 i Granicznej 57/59 będą zamontowane domofony. W kilku miejscach mają być ułożone chodniki o łącznej powierzchni 150 mkw.
Spółdzielnia zatrudnia tylko 5 osób (cztery na pełny etat, jedną na pół etatu). Konserwacją i naprawami budynków zajmuje się specjalistyczna firma zewnętrzna. Pracują w niej dawni pracownicy spółdzielni. Od 1 stycznia sprzątaniem terenów należących do spółdzieli zajmie się też firma, którą utworzyli dawni pracownicy. - Opłaty za usługi zewnętrzne kosztują spółdzielnię znacznie mniej, niż utrzymywanie pracowników etatowych - twierdzi prezes.

Gospodarka śmieciowa
?Nasza Chata?, podobnie jak wszyscy inni, musi zająć się problemem innego sposobu zagospodarowania odpadami. Prezesi tomaszowskich spółdzielni spotkali się w tej sprawie z prezydentem miasta.
- Lokatorzy ?Naszej Chaty? nie odczują zmiany. Wysokość opłaty od mieszkania ustalimy na podstawie deklaracji wskazującej ilość osób faktycznie przebywających w lokalu. Każdy użytkownik mieszkania będzie płacić co miesiąc podatek śmieciowy w czynszu. Rada Miasta na wniosek prezydenta ustaliła stawkę na poziomie 15 zł/mies. od każdego mieszkańca. Dla odpadów segregowanych przyjęto możliwość obniżenia płatności do 9 zł/mies. - wyjaśnia Ryszard Męcina. - Do końca lutego musimy w imieniu lokatorów złożyć w Urzędzie Miasta grupową deklarację.
Podczas narady z prezydentem prezesi nie kryli dezaprobaty dla propozycji władz miasta. Dotychczas spółdzielnie płaciły za wywóz odpadów od 4,5 do 7 zł/mies. od każdego lokatora. Po zamianie zasad będą co miesiąc przekazywać ustalony ?podatek śmieciowy? na konto Urzędu Miasta. Ponadto od 1 lipca 2013 r. muszą spowodować, by mieszkańcy osiedli mieli do dyspozycji odpowiednią ilość pojemników do segregowanych odpadów.


Józef Michalik   

Artykuł ukazał się w wydaniu nr 1 (1172) z dnia 4 Stycznia 2013r.
 
Kontakt z TIT
Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Biuro ogłoszeń
ogloszenia@pajpress.com.pl

Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Dział reklamy
tel: (44) 724 64 17 wew. 28

Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Redakcja
tel: (44) 724 24 00
redakcja@tomaszow-tit.pl
Artykuły
Informator