tomaszowski informator tygodniowy
 
Aktualności

 Pełnomocnicy i ich tabliczki

 

Prezydent Rafał Zagozdon zaraz po wyborach, pięć lat temu, dokonał reorganizacji w Urzędzie Miasta. Jej efektem było powołanie dwóch pełnomocników, którzy bezpośrednio mu podlegali.
Zakres zadań i efekty pracy pełnomocnika ds. kontroli i nadzoru właścicielskiego czytelnicy TIT mają okazję poznać i ocenić przy okazji wywiad jakiego udzielił naszej gazecie Maciej Mieczkowski, pełniący od początku tę funkcję.
W pierwszej chwili od powołania pełnomocników wydawało się nawet, że zwłaszcza drugie stanowisko, pełnomocnika ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi, odegra ważną rolę w nawiązywaniu dialogu z aktywnymi członkami społeczności lokalnej działającymi w organizacjach pozarządowych. Niestety, nic takiego nie nastąpiło. Pełnomocnik, a raczej pełnomocniczka z powodu powierzonych kompetencji, czy też ich braku, stała się jedną z szeregowych urzędniczek oficjalnie podległą wiceprezydentowi, a faktycznie zasilającą Wydział Polityki Społecznej. Po reorganizacji, jaką prezydent przeprowadził w UM w marcu tego roku, na początek kolejnej kadencji, stanowisko pełnomocnika ds. współpracy z organizacjami wchłonięte zostało do struktury wspomnianego wydziału. Widać organizacje pozarządowe nie zasługują na tyle uwagi i zabiegów, jak się to na początku wydawało.
W momencie gdy pojawiła się radosna wiadomość, że Tomaszów uzyska środki unijne na wsparcie inwestycji w ramach programu rewitalizacji centrum miasta, trzeba było wziąć się za przygotowanie tegoż programu, bo w rzeczywistości był on wówczas marzeniem, a nie realną wizją czegokolwiek. Prezydent powołał pełnomocnika ds. rewitalizacji, a następnie czteroosobową komórkę ds. rewitalizacji. Czym się to skończyło, wszyscy wiemy. Ciekawostką jest to, że dziś w Urzędzie Miasta pozostało biuro pełnomocnika ds. rewitalizacji, ale pełnomocnika ds. rewitalizacji nie ma. Pozostała po nim tylko tabliczka na budynku miejskiej biblioteki przy ul. Mościckiego 6. A pracować na rzecz czegokolwiek można bez ładnie brzmiących tytułów.
W tej kadencji mamy w UM trzech kolejnych pełnomocników.
Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych zapewnia ochronę i kontrolę tychże informacji w UM. Pilnuje przestrzegania przepisów dotyczących informacji niejawnych oraz obiegu i ewidencjonowania dokumentów.
Z kolei pełnomocnik ds. systemu zarządzania jakością zapewnia ustanowienia, wdrażanie, utrzymanie i doskonalenie procesów potrzebnych w systemie zarządzania jakością. Nadzoruje również wdrażanie systemu w życie. Pełnomocnik ten działa w UM zaledwie od kilku miesięcy.
?Najmłodszym? jest pełnomocnik ds. komunikacji społecznej i informacji. Pod tą nazwą kryje się, przynajmniej w założeniach, tworzenie strategii komunikacyjnej oraz polityki medialnej, kreowanie pozytywnego wizerunku miasta, współpraca z mediami. O pracy tego pełnomocnika pisać nie musimy, bo z racji powierzonych zadań o swój wizerunek zadba sam. A co z wizerunkiem miasta i prezydenta, przekonamy się w swoim czasie.






(ał)   

Artykuł ukazał się w wydaniu nr 28 (1095) z dnia 15 Lipca 2011r.
 
Kontakt z TIT
Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Biuro ogłoszeń
ogloszenia@pajpress.com.pl

Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Dział reklamy
tel: (44) 724 64 17 wew. 28

Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Redakcja
tel: (44) 724 24 00
redakcja@tomaszow-tit.pl
Artykuły
Informator